معرفی ۵ شرکت‌ خارجی ارائه دهنده سرور مجازی

سرور مجازی چیست؟
سرور مجازی یا VPS بخشی از یک سرور اختصاصی فیزیکی است. این سرور اختصاصی با مجازی سازی به چند بخش تقسیم می‌شود که هر بخش برای کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش به دلیل تقسیم شدن منابع سرور اختصاصی، هزینه خرید سرور مجازی نسبت به خرید سرور اختصاصی بسیار کمتر خواهد بود. همچنین میزان دسترسی به منابع بر روی قیمت VPS و سرعت سایت تاثیرگذار است؛ به همین دلیل ارائه دهندگان VPS معمولاً منابع بیشتری را در اختیار مشترکان قرار می‌دهند تا وبسایت آن‌ها سریع‌تر و بهتر عمل کند. ویژگی مهم استفاده از سرور مجازی این است که اگر در بازه‌ای از زمان ترافیک زیادی دریافت کنید، منابع VPS می‌توانند برای برآورده کردن خواسته‌های جدید سایت شما گسترش یابند. نکته این است که تعداد زیادی از سایت های خرید VPS وجود دارد و انتخاب بهترین ارائه دهنده میزبانی VPS دشوار است.

حال در زیر به شما پنج شرکت خارجی برتر در زمینه ارائه سرویس‌های سرور مجازی (Virtual Server) را معرفی می‌کنم:


Amazon Web Services (AWS) :
بخشی از سرویس‌های ابری Amazon Web Services است و امکان استقرار سرورهای مجازی با انعطاف پذیری بالا را فراهم می‌کند. با EC2 می‌توانید از انواع مختلف نمونه‌های سرور مجازی استفاده کنید و منابع سرور را با توجه به نیازهای خود تنظیم کنید. این خدمه امکان استقرار و مدیریت سرورهای مجازی را در محیط ابری فراهم می‌کند. EC2 به کاربران اجازه می‌دهد تا سرورهای مجازی را با تنظیمات سفارشی و انعطاف‌پذیر راه‌اندازی کنند. AWS شامل بیش از 100 خدمات ممتاز است. قبل از آنکه شما برای دسترسی به هر چیزی به آن متصل شوید، برای اینکه اطمینان پیدا کنید که یک انطباق خوب برای تجارت شما است، باید بدانید کهEC2 سرویسی پرقدرت است که قابلیت اطمینان بالا، قابلیت مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از EC2، کاربران می‌توانند نمونه‌های مختلف سرور را درخواست کنند.

سرور مجازی با الو سی ام اس

Microsoft Azure Virtual Machines :
یکی دیگر از پلتفرم‌های ابری بزرگ است که امکان استقرار و مدیریت سرورهای مجازی را فراهم می‌کند. با استفاده از Azure Virtual Machines، می‌توانید سرورهای مجازی را در محیط ابری مایکروسافت قرار داده و به منابع قدرتمند و قابل مقیاس پذیر دسترسی داشته باشید. Microsoft Azure در‌ واقع نسخه‌ی توسعه‌‌ ‌‌یافته‌ی Windows NT اولین Platform ابری مایکروسافت (PAAS) است. Microsoft Azure برگرفته شده از پروژه برنامه نویسی Project Red Dog با حذف کدهای اضافی، برای استفاده‌ی Developer ها ارایه شد. AWS در کار کردن با یک مشاور انتقال دیجیتال بهترین خواهد بود.

سرور مجازی با الو سی ام اس

Google Cloud Platform :
امکانات متنوعی برای ارائه سرویس‌های سرور مجازی فراهم می‌کند و Compute Engine یکی از خدمات محبوب آن است. با استفاده از GCP Compute Engine، می‌توانید سرورهای مجازی را در محیط ابری گوگل قرار داده و از امکانات قدرتمند آن بهره‌برداری کنید. گوگل کلود مجموعه‌ای از سرویس‌های رایانش ابری است که Google ارائه می‌دهد و بر روی همان زیرساختی اجرا می‌شود که Google برای سرویس هایی مانند YouTube، Gmail و غیره استفاده می کند. Google Cloud Platform یا پلتفرم گوگل کلود خدمات مختلفی را ارائه می دهد، از جمله:

محاسبات ابری
شبکه
یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی
پردازش داده های بزرگ

سرور مجازی با الو سی ام اس

DigitalOcean :
یک شرکت معروف در زمینه ارائه سرویس‌های سرور مجازی و ابری است. آنها به طور ویژه برای توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌ها گزینه‌هایی با قیمت مناسب و ساده‌تر ارائه می‌دهند. DigitalOcean امکاناتی مانند ایجاد سرورهای مجازی با یک کلیک و مقیاس‌پذیری آسان را فراهم می‌کند. DigitalOcean بین توسعه دهندگان منبع باز محبوب است و با خدمات وب آمازون (AWS) رقابت می کند.DigitalOcean خدمات متعددی را ارائه می دهد، اما استفاده اولیه آن برای موارد استفاده از میزبانی وب سایت و برنامه ها است.

سرور مجازی با الو سی ام اس

IBM Cloud Virtual Servers :
به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات، سرویس‌های متنوعی برای ارائه سرورهای مجازی در محیط ابری فراهم می‌کند. با استفاده از IBM Cloud Virtual Servers، می‌توانید سرورهای مجازی با منابع اختصاصی و امکانات امنیتی پیشرفته را مدیریت کنید. سرورهایی آماده با سخت‌افزار قدرتمند در بازار هستند که دارای کانفیگ و رنج قیمتی متفاوتی می‌باشند. اما کیفیت آن بگونه‌ایست که اغلب از سیستم‌های customize هم سبقت می‌گیرد.خرید آی بی ام از هزینه بیشتری نسبت به سرویس‌های میزبانی هاست و VPS برخوردار است. اما در عین حال ویژگی و مزایای خاصی برای قشری از کاربران به همراه دارد.

سرور مجازی با الو سی ام اس

موارد فوق تنها چند نمونه از شرکت‌های برتر در زمینه ارائه سرویس‌های سرور مجازی هستند و هنوز شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که خدمات مشابهی ارائه می‌دهند. در هر صورت، قبل از انتخاب سرویس دهنده مناسب برای نیازهای خود، بهتر است معیارهایی مانند قابلیت مقیاس‌پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت، قیمت و پشتیبانی را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *