عکاسی جذاب محصولات فروشگاه اینترنتی مان

عکاسی محصولات برای فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است، زیرا میزان فروش یک محصول ارتباط زیادی با تصاویر آن محصول در فروشگاه ما دارد. در واقع این تصویر یک محصول است که باعث می‌شود مخاطب روی آن کلیک کند و بعد از بررسی جزئیات، آن کالا را از ما بخرد.
هر وقت اسم عکاسی از محصول می‌آید، برخی فکر می‌کنند باید هزینه‌های زیادی برای دوربین و تجهیزات جانبی بپردازند یا اینکه یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنند؛ اما ما در این مقاله ثابت می‌کنیم که برای عکاسی از محصول لازم نیست چنین کارهایی انجام دهید.

عکاسی جذاب در الو سی ام اس


برای گرفتن عکس‌های جذاب از محصولات، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از نور مناسب

برای گرفتن عکس‌های جذاب، نورپردازی مناسب بسیار مهم استاگر کار گرفتن عکس تبلیغاتی در خانه انجام می‌شود، بهتر است تا جایی که می‌توانید فضا را تاریک نگه دارید و از نور مصنوعی استفاده کنید تا نور روز باعث ایجاد اختلال در عکاسی شما نشود. در نظر داشته باشید که یکی از ترفندهای عکاسی از محصولات آن است که زمانی که فضای عکاسی کوچکتر باشد، شدت نور بیشتر می‌شود.


در حالت کلی دو نوع نور وجود دارد:
نور نرم که یک سوژه عکاسی را از تمام جهات روشن می‌کند و سایه‌های نامناسب را از روی آن حذف می‌کند. نور سخت که بر روی یک سوژه کنتراست ایجاد می‌کند. در نور سخت سایه‌های ایجاد شده لبه‌های مشخص‌تری دارند. این اتفاق زمانی می‌افتد که برای مثال خورشید بالای سر شما قرار دارد و بر روی شما سایه سیاهی ایجاد می‌شود.
برای عکاسی محصول معمولا از نور نرم استفاده می‌شود. اگر با نور طبیعی خورشید می‌خواهید اقدام به گرفتن عکس تبلیغاتی کنید بهتر است از تابش مستقیم آفتاب بر روی سوژه خودداری کنید. برای این کار بهتر است از وسایل پخش کننده نور استفاده کنید. برای این کار می‌توان از پرده، کاغذ و یا یک ملحفه نازک کمک گرفت.

عکاسی جذاب در الو سی ام اس


بر روی زوایای متنوع تمرکز کنید
برای گرفتن عکس تبلیغاتی و عکاسی محصول معمولا سه نوع زاویه وجود دارد:

  • زاویه 90 درجه از بالا به پایین (معروف به چشم پرنده): این زاویه عکاسی درواقع یک زاویه عالی برای عکاسی از محصولاتی مانند کفش، جعبه و وسایل آشپزخانه و غیره است.
  • زاویه 45 درجه (دید در حالت ایستاده): از این زاویه عمدتا برای تاکید بر روی ابعاد استفاده می‌شود. از این زاویه برای عکاسی محصول اسباب بازی، لوازم الکترونیکی، دکوراسیون و غیره استفاده می‌شود.
  • صفر درجه (هم سطح میز): این نوع زاویه برای نشان دادن محصولات ایستاده بسیار مناسب است. محصولاتی مانند بطری، شیشه مربا، لوازم آرایشی و بهداشتی و …
عکاسی جذاب در الو سی ام اس

برای ثابت ماندن از سه پایه کمک بگیرید
نکته دیگری که در ارتباط با عکاسی محصولات وجود دارد آن است که شما می‌توانید برای انواع عکس تبلیغاتی و ثابت ماندن لنز دوربین گوشی یا انواع دوربین حرفه‌ای از سه پایه استفاده کنید. زمانی که بدون سه پایه عکاسی کنید، احتمال زیادی وجود دارد که دست شما تکان بخورد و در ظاهر تصاویر خطوط و تناقض ایجاد شود.
یک عکاس حتی در صورت عکاسی با تلفن همراه اگر هم با وسیله‌ای آن را محکم کند، احتمال لغزش و تکان خوردن آن وجود خواهد داشت. سه پایه‌ها معمولا دارای دو نوع سنتی و انعطاف پذیر هستند که در سه پایه انعطاف پذیر پایه‌ها توانایی خم شدن و حرکت را دارند و شما را به زاویه‌ای که می‌خواهید عکاسی کنید، سریعتر می‌رسانند. اما سه پایه‌های سنتی توان خم شدن و حرکت زیاد را ندارند.

عکاسی جذاب در الو سی ام اس

استفاده از پس‌زمینه مناسب

پس‌زمینه‌ای که برای عکس‌برداری انتخاب می‌کنید، باید با محصول شما هماهنگ باشد و بتواند محصول را به خوبی نشان دهد. می‌توانید از پس‌زمینه‌های ساده و یا پس‌زمینه‌هایی با رنگ‌های متنوع استفاده کنید.

عکاسی جذاب در الو سی ام اس


استفاده از مدل‌های حرفه‌ای

برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای از محصولات، بهتر است از مدل‌های حرفه‌ای استفاده کنید. در صورتی که نیاز به گرفتن عکس از مدل ندارید، می‌توانید از دوستان یا خانواده خود کمک بگیرید.


توجه به جزئیات محصول

برای نشان دادن جزئیات محصول، باید از نزدیک و از زوایای مختلفی عکس بگیرید. برای محصولاتی که بخش‌هایی تار دارند، می‌توانید از حالت ماکرو در دوربین استفاده کنید.
برای ثابت ماندن از سه پایه کمک بگیرید.

عکاسی جذاب در الو سی ام اس


از قانون یک سوم استفاده کنید
بر اساس قانون یک سوم در آموزش عکاسی محصولات تجاری، یکی از ترفندهای عکاسی از محصولات در این زمینه آن است که مهم‌ترین عناصر یک عکس در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی و در صورت تقسیم عکس به سه قسمت باید قرار بگیرند. با توجه به این موضوع هم بهتر است شما جالب‌ترین بخش عکس لباس را در نزدیکی این خطوط فرضی قرار دهید.
برای بهبود ترکیب عکس‌های خود از قانون یک سوم استفاده کنید و با استفاده از این ترفند ساده نتیجه بهتری به دست خواهید آورد.

اگر با گوشی موبایل عکاسی می‌کنید، با استفاده از آیکون جدول یا Grid می‌توانید در تنظیمات نرم افزار دوربین گوشی خود آن را مشاهده کنید. در گوشی‌های آیفون این تنظیمات یک سوم در قسمت جدول Photos & Camera وجود دارد.

عکاسی جذاب در الو سی ام اس

استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس

پس از گرفتن عکس محصول، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس، تنظیمات لازم را انجام دهید. این نرم‌افزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا روشنایی، رنگ و کیفیت عکس را بهتر کنید.


فراموش نکنید که عکاسی حرفه‌ای از محصول در میزان فروش آنلاین شما بسیار اثرگذار است؛ چراکه عکس‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب بیشتری برای خرید داشته باشند.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *