تولید محتوای هدفمند در وبلاگ سایت فروشگاهی

الو سی ام اس:

امروزه در جهان دیجیتال علاقه مندان زیادی به صورت روزانه به دنبال محتواهای هدفمند و مناسب با نیاز خود جستجو میکنند.

یکی از مهمترین محتواها در دنیای سایبر کسب اطلاعات و جهت سنجش دقیق چند محصول باهم برای خرید نهایی یکی از آنهاست.

کسب و کارهای موفق از این فضا استفاده کرده و با ساخت مجله در  سایت خود میزان زیادی از کاربران را به فروشگاه خود میکشانند و با تولید محتوای مفید به شکل روزنه هم در بهبود سئو و هم در افزایش مخاطب خود کمک میکنند.

چگونه یک مجله موفق داشته باشیم…

اگر میخواهید در سایت فروشگاهی خود  کسب‌وکار پر رونقی داشته باشید باید دو نکته را در ابتدای راه در نظر بگیرید. اولین نکته افزایش بازدید از سایت و سپس تبدیل این ترافیک به مشتری است. بنابراین برای اینکه به این دو مورد تسلط داشته باشید باید روش تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی را به خوبی در فرآیندهای بازاریابی خود بکار بگیرید.


شما در سایت الو سی ام اس خود بخشی به عنوان بلاگ یا مجله دارید.

با فعال کردن این بخش میبایست به صورت روزانه و هدفمند درباره کالا ،اطلاعات بازار ،محتواهای مفید و … را تولید کنید.

این کار سبب میشود افرادی که در اینترنت به دنبال محصولاتی هستند اما شما را نمیشنایند با کسب و کار شما آشنا و در نهایت تبدیل به مشتری شما شوند.شما باید روزانه محتوای های دست اول و جمع اوری شده را در مجله خود تولید کنید.محتوا ها هرچقد دست اول و با جزییات بیشتری باشند قطعا بازخورد بهتری خواهید داشت.

اهمیت تولید محتوا فروشگاه اینترنتی چیست؟

شاید مشخص‌ترین دلیلی که بتوان در اهمیت تولید محتوا فروشگاه اینترنتی ذکر کرد این است که با این کار، ترافیک مناسبی را به سمت سایت فروشگاهی خود هدایت می‌کنید و کسب‌وکار خود را رونق می‌دهید. همچنین، این ترافیک حاصل بازدید افراد علاقه‌مند به محصولات و خدمات شما است به همین دلیل نرخ تبدیل بالایی را به همراه خواهد داشت.کارهایی که قبل از تولید محتوا فروشگاه اینترنتی باید انجام دهیمحال که با اهمیت تولید محتوا فروشگاه اینترنتی آشنا شده‌اید ممکن است بخواهید به سرعت برای مشتریان خود محتوا تولید کنید. البته استراتژی تولید محتوا در ادامه این مطلب به طور کامل بررسی می‌شود. اما آن‌‌چه که در این مرحله اهمیت دارد این است که فعالیت‌هایی را قبل از شروع تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی انجام دهید تا تاثیرگذاری استراتژی‌ها به شکل بهتری انجام بگیرد. از این‌رو، برخی از فعالیت‌ها مورد نیاز پیش از شروع تولید محتوا را بیان می‌کنیم.

مشخص کردن مخاطب برای تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

این مورد ممکن است در ابتدا قدری عجیب به نظر برسد. اما بسیاری از شرکت‌ها وجود دارند که بدون اطلاع از مخاطب خود شروع به تولید محتوا می‌کنند. در حقیقت شاید یک شناخت کلی در رابطه با مشتری هدف خود داشته باشند و این شناخت، تنها چیزی است که در اختیار دارند.

متاسفانه در بیشتر موارد چنین شناختی کافی نیست. به عبارت دیگر، صاحبان کسب‌وکار باید مخاطب خود را به طور دقیق بشناسند. این امر بدان معنی است که باید اطلاعاتی همچون سن، جنس، علاقه‌مندی‌ها، تفریحات، عادت‌ها و … را به طور کامل در اختیار داشته باشد. با داشتن این اطلاعات می‌توان بازار هدف را مشخص کرد. با مشخص شدن بازار هدف، به سایر نیازمندی‌ها جهت تولید محتوا فروشگاه اینترنتی هدایت می‌شوید.

به همین دلیل سعی کنید در ابتدا به شکل مناسبی پرسونای مشتری (کاربر) را تهیه کنید تا با مراجعه به آن به راحتی نیازهای بازاریابی خود برای مخاطب را بررسی و تعیین کنید.

انتخاب پلتفرم مناسب…

بعد از این‌که مخاطب خود را مشخص کردید، نوبت به آن می‌رسد که نحوه ارتباط با او را تعیین کنید. تولید محتوا فروشگاه اینترنتی به طور مستقیم با نحوه برقراری تماس با مشتری ارتباط دارد. این ارتباط بر اساس «نقاط تماس» (Touch Points) در نقشه سفر مشتری تعیین می‌شود. به طور مثال، شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای تولید محتوا به شمار می‌آیند زیرا در این فضا اطلاعات مناسبی هم از مخاطب در اختیار دارید.اما بهترین شیوه ساخت مجله در وب سایت خود است تا بتوانید در گوگل امتیاز بالایی کسب نمایید.

این اطلاعات با بررسی نظرات کاربران در رابطه با کسب‌وکار شما و حوزه تخصصی مورد نظر بدست می‌آید. البته ابزارهای تحلیلی مختلفی هم به صورت رایگان در این شبکه‌ها قرار دارد که می‌توان اطلاعات مورد نظر را از آن‌ها جمع‌آوری کرد. به یاد داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی تنها انتخاب شما برای تولید محتوا به شمار نمی‌آیند. وقتی نوع محتوای تولیدی خود را مشخص کرده باشید، فضاهای مختلف دیگری را نیز برای انتشار مطلب مشخص خواهید کرد.

البته این‌که چه محتوایی را در چه زمانی منتشر کنید، به طور مستقیم به مخاطب و محل حضور او در قیف فروش بستگی دارد. در ادامه همین مطلب به طور کامل در رابطه با تولید محتوا بر اساس قیف فروش، توضیحات کاملی ارائه شده است.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *