آشنایی با اسنپ یک استارت آپ پر سود

آشنایی با اسنپ یک استارت آپ پر سود

اسنپ اولین سرویس تاکسی آنلاین است که در زمستان امسال وارد ششمین سال فعالیت خود میشود. اگر درخواست خودرو داشته باشید، میتوانید با نصب کردن اپلیکیشن بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود پس از مشخص کردن مسیر،گزینه های سفر، انتخاب نوع سرویس مد نظر و مشاهده هزینه سفر تقاضای خود را اعلام کنید. این اپلیکیشن به صورت خودکار شما را به نزدیک ترین راننده وصل میکند.

یکی از سرویس‌های آنلاین برای درخواست وسیلهٔ نقلیهٔ آنلاین و کرایه‌ای در ایران است؛ که از دی ماه سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران است. با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود، توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. ساز و کار این نرم­ افزار به این گونه است که در همان زمانی که درخواست میدهید، موقعیت شما برای راننده فرستاده می‌شود و اگر راننده تمایل داشته باشد آن را تایید میکند. همچنین شما میتوانید موقعیت راننده را ببینید.

اشنایی با اسنپ یک استارت آپ پر سود در الو سی ام اس

اسنپ یکی از موفق ترین استارت آپ ها

اسنپ یکی از استارت آپ های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه Uber (بزرگترین شرکت تاکسی ‌رانی دنیا) است. این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را جذب کرده و با آنها همکاری داشته باشد. از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا و پشتیبانی قوی به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

 این شرکت که در سال ۱۳۹۳ توسط شهرام شاهکار، یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین استارت آپ ایرانی در زمینه ی حمل و نقل عمومی تاسیس شد.

 اپلیکیشنی که این دانشجو آن را معرفی کرد، تنها سه سال بعد، چندین میلیون یورو سرمایه از سوی یک شرکت بین المللی جذب کرد! اسنپ، اولین و بزرگترین شرکت نرم افزاری درخواست خودرو در ایران، در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیون یورو سرمایه از MTN دریافت کرد. جالب است بدانید که اسنپ از سال ۱۳۹۳ تاکنون با میانگین رشد ماهیانه ۱۰۰ درصدی توانسته به یکی از بازیگران اصلی تجارت ‌الکترونیک در ایران تبدیل شود. این اپلیکیشن ده ها هزار کاربر به‌عنوان راننده و صدها هزار کاربر به‌عنوان مسافر دارد.

برآورد هزینهٔ سفر

برنامه اسنپ به‌طور خودکار، هزینهٔ سفر را محاسبه کرده و پرداخت هزینهٔ سفر به دو صورت آنلاین و نقدی قابل پرداخت است. پرداخت هزینه سفر از طریق کارت بانکی که قبلاً در اپلیکیشن وارد شده صورت می‌گیرد یا مستقیماً به راننده پرداخت خواهد شد. برآورد هزینه، تابعی از میزان مسافت مقصد و ترافیک مسیر و ساعت سفر می‌باشد؛ طوری که در ساعات اوج ترافیک هزینهٔ بیشتری باید بپردازید. پرداخت آنلاین در اسنپ از طریق پرداخت الکترونیک سامان صورت می‌گیرد.

برای درخواست برآورد هزینه در سفر با اسنپ به صورت آنلاین، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد سایت اسنپ شوید و به بخش “اسنپ کرایه” بروید.

اطلاعات مربوط به مبدأ و مقصد سفر، تاریخ و ساعت حرکت، تعداد مسافران و نوع خودرو را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات مربوطه، گزینه “برآورد هزینه” را انتخاب کنید.

سیستم به شما برآورد هزینه در سفر با اسنپ را به صورت تقریبی نشان خواهد داد.

در صورت تمایل، می‌توانید رزرو خودرو را تکمیل کنید و هزینه نهایی سفر را پرداخت کنید.

لازم به ذکر است که هزینه سفر با اسنپ بسته به مسافت، زمان و نوع خودرو متفاوت است و برآورد هزینه نهایی ممکن است با برآورد اولیه متفاوت باشد.

اشنایی با اسنپ یک استارت آپ پر سود در الو سی ام اس

امتیازدهی به راننده

مسافران می‌توانند پس از پایان سفر و بر اساس میزان رضایت از سفر، به راننده امتیاز دهند. این شیوه امتیازدهی منجر به ایجاد سیستم نظارتی هوشمند می‌شود. از سوی دیگر میانگین امتیاز راننده، تأثیر مستقیمی در افزایش تعداد سفر کاربر راننده دارد. مسافران به راننده‌ها بین یک تا پنج امتیاز می‌دهند و می‌توانند علت رضایت یا عدم رضایت خود از سفر انجام شده را مشخص کنند. رانندگانی که امتیازشان بین ۴ تا ۵ است در اولویت سرویس‌دهی قرار می‌گیرند.

سامانه اسنپ، یک سامانه تاکسی آنلاین است که در آن رانندگان موتوریستی می‌توانند به عنوان راننده درآمد کسب کنند و مسافران می‌توانند خدمات تاکسی را به صورت آنلاین و با قیمت مناسب دریافت کنند.

برای امتیاز دهی به راننده در اسنپ، می‌توانید به پس از پایان سفر، از طریق اپلیکیشن اسنپ، به صفحه امتیازدهی دسترسی پیدا کنید. در این صفحه، شما می‌توانید به راننده امتیاز بدهید و نظر خود را نیز درباره تجربه سفر با او ثبت کنید.

امتیاز دهی به راننده در اسنپ از ۱ تا ۵ است که ۵ بهترین امتیاز و ۱ بدترین امتیاز ممکن است. همچنین، شما می‌توانید درباره تجربه سفر خود با راننده، نظر بدهید تا رانندگان دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند و در نتیجه، کیفیت خدمات رانندگان بهبود یابد.

در نهایت، امتیازدهی به راننده در اسنپ می‌تواند بهبود کیفیت خدمات رانندگان و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهد.

امتیاز دهی به مسافر

راننده‌ها نیز با انتخاب گزینه‌های بله و خیر میزان رضایتشان از یک مسافر را نشان می‌دهند. این موضوع نیز در صورت نارضایتی رانندگان از یک مسافر خاص منجر می‌شود که پشتیبانی شرکت با مسافر تماس بگیرد و از او در رابطه با سفرهای اخیرش با سرویس اسنپ سوالاتی را بپرسد تا در صورت صحت، امنیت و آرامش رانندگان دیگر را با ارائه ندادن سرویس به آن مشتری خاص تأمین نماید. اخیراً راننده‌ها به جهت فرار از پرداخت حق کمیسیون به شرکت از مسافر تقاضای لغو سفر و پرداخت نقدی کرایه را می‌کنند.

در سامانه اسنپ، امتیاز دهی به مسافر نیز امکان پذیر است. برای این کار، پس از پایان سفر، شما به صفحه امتیازدهی دسترسی پیدا می کنید. در این صفحه، شما می توانید به مسافر امتیاز بدهید و نظر خود را نیز درباره تجربه سفر با او ثبت کنید.

امتیاز دهی به مسافر در اسنپ نیز از ۱ تا ۵ است که ۵ بهترین امتیاز و ۱ بدترین امتیاز ممکن است. در اینجا نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امتیاز دهی به مسافر در اسنپ، برای بهبود کیفیت خدمات و رضایت مشتریان از خدمات اسنپ، بسیار مهم است. بنابراین، در امتیازدهی به مسافر، بهتر است به عنوان مثال در صورتی که مسافر به موقع پرداخت کرده و با راننده به خوبی برخورد کرده، امتیاز بالایی به او داده شود.

در کل، امتیازدهی به مسافر در اسنپ می‌تواند بهبود کیفیت خدمات مسافران و رضایت رانندگان از خدمات اسنپ را افزایش دهد.

اشنایی با اسنپ یک استارت آپ پر سود در الو سی ام اس

امکان به اشتراک‌گذاری سفر

زمانی که سفری پذیرفته شده و مشخصات راننده نمایان می‌شود، مسافر این امکان را دارد که مشخصات سفر خود را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارد. در این حالت، اشخاص دیگر نیز می‌توانند مشخصات راننده، شماره تلفن راننده، مشخصات خودرو، ساعت حرکت و شمارهٔ شناسایی سفر را مشاهده کنند. از طریق این امکان می‌توان موقعیت مکانی زنده (GPS) دقیق خودرو را نیز برای افراد دیگر ارسال کرد.

بله، در سامانه اسنپ، امکان به اشتراک گذاری سفر وجود دارد. برای استفاده از این امکان، ابتدا باید از طریق اپلیکیشن اسنپ، سفری را رزرو کرده و سپس برای به اشتراک گذاشتن سفر، گزینه “به اشتراک گذاری سفر” را انتخاب کنید. سپس، در قسمت “افراد مورد نظر”، شما می‌توانید تعداد افرادی را که می‌خواهید با آن‌ها سفر کنید، وارد کنید. در ادامه، با توجه به تعداد افراد و مسافت سفر، سامانه به شما هزینه سفر به اشتراک گذاشته شده را نشان می‌دهد.

امکان به اشتراک گذاری سفر در اسنپ، علاوه بر این که برای مسافران می‌تواند هزینه سفر را کاهش دهد، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند. با به اشتراک گذاشتن سفر، تعداد خودروهای در حرکت کاهش می‌یابد و در نتیجه، آلودگی هوا و ترافیک نیز کاهش می‌یابد. همچنین، به اشتراک گذاشتن سفر می‌تواند فرصت برقراری ارتباط با افراد جدید را برای شما فراهم کند.

گزینه‌های سفر

کاربران پس از انتخاب مبدأ و مقصد سفر، می‌توانند سه گزینهٔ «انتخاب مقصد دوم»، «رفت و برگشت» و «توقف در مسیر» را انتخاب کنند. پس از انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، قیمت جدید سفر بر اساس تغییرات اعمال شده محاسبه می‌شود.

نتیجه گیری

در کل، اسنپ یکی از سامانه‌های معتبر رزرو آنلاین خدمات سفر در ایران است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی و با قیمت مناسب بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و هتل را رزرو کنید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *