افزایش فروش فروشگاه اینترنتی دغدغهٔ اصلی شما و سایر افرادی است که فروشگاه آنلاین دارند. اینجاست که پای تکنیکهای بازاریابی و روش های تبلیغات به میان کشیده میشود؛ چیزی که به شما کمک میکند اعتماد مشتری را جلب کنید، یک رابطهٔ دوطرفه با او برقرار کنید و در نهایت هم بیشتر بفروشید.
در این مقاله چند روش مختلف را بررسی میکنیم. پس تا انتهای مقاله با الو سی ام اس همراه باشید!
ایجاد صفحه اینستاگرام
اولین قدم برای تبلیغات مغازه و فروشگاه و معرفی کسبوکارتان به مخاطبان هدف، فعالیت در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام است. یک صفحۀ کاری در اینستاگرام برای فروشگاهتان ایجاد کنید و اطلاعاتی مانند آدرس و شماره تلفن مغازه در قسمت بیوی پیج بنویسید.
مزایای اینستاگرام برای بازاریابی فروشگاه و مغازه
اینستاگرام همواره در حال توسعه و بهروزرسانی است و استفاده از قابلیتهای فوقالعادۀ آن میتواند بسیار موثر و نتیجهبخش باشد. تعدادی از فایدههای اینستاگرام برای کسبوکارهای فروشگاهی عبارتند از:
معرفی محصولات جدید
بسیاری از مشتریها دوست دارند بدانند که آیا محصول جدیدی به فروشگاهتان اضافه شده؟ و یا اینکه محصولی را که مدتها منتظرش بودند، آوردهاید؟
داشتن یک پیج بیزینسی در اینستاگرام تا حد زیادی میتواند مشتریان را در جریان این اطلاعات قرار بدهد.
معرفی محصولات تخفیفدار
یکی از ترفندهایی که همیشه جواب میدهد و تعداد زیادی مشتری را به مغازه یا فروشگاهتان جذب میکند اعمال تخفیف روی برخی اجناس است. با قراردادن تخفیفهای هر چند وقت یکبار برای کالاهای مختلف و اطلاعرسانی آنها از طریق صفحۀ اینستاگرام، شانس این را دارید که دنبالکنندهها را به پیجتان وفادار نگه دارید تا هر از گاهی به بهانۀ تخفیف وارد پیج شما شوند.
البته درست است که تخفیف باعث جذب مشتری بیشتر و در نهایت افزایش فروش میشود، اما بیش از اندازه از این ترفند استفاده نکنید؛ چرا؟ چون این کار باعث اعتیاد برخی مشتریان به تخفیف میشود و قیمتهای بدون تخفیف را بالا تلقی کرده و از خرید منصرف میشوند که در نهایت منجر به بازخورد کمتر تبلیغات مغازه و فروشگاه شما میشود.
اطلاعرسانی
تعداد بسیار زیادی از مردم از اینستاگرام استفاده میکنند و حتی اخبار و اطلاعاتی را که نیاز دارند از همین شبکه اجتماعی پیدا میکنند. پس اطلاعرسانی درباره مسائل مختلف مانند افتتاح یک شعبه جدید از طریق اینستاگرام بازخورد خوبی خواهد داشت.
گرفتن سفارش آنلاین
یکی دیگر از فایدههای اینستاگرام این است که اگر بهخوبی اعتماد مخاطبانتان را جلب کرده باشید، میتوانید بهصورت تلفنی و آنلاین هم سفارش بگیرید و محصول را برایشان ارسال کنید. در این روش هم میتوانید هزینه را درب منزل دریافت کنید و هم اینکه از آنها بخواهید مبلغ را برایتان کارت به کارت کنند.
داشتن سایت
این راهکار تبلیغاتی بیشتر مناسب فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای است. اگر صاحب مغازه خردهفروشی و یا سوپرمارکت معمولی هستید، توصیه میکنم تمرکزتان روی صفحۀ اینستاگرامتان باشد.
اما اگر یک فروشگاه بزرگ دارید و به فکر توسعه و گسترش آن هستید سایت ساختن برای شما از واجبات است. تعدادی از مزایای سایت برای فروشگاههای زنجیرهای عبارتند از:
• قرار دادن آدرس شعب مختلف فروشگاه
• امکان خرید آنلاین و تحویل گرفتن درب منزل
• امکان تولید محتوا و جذب مخاطب هدفمند
• استفاده از تبلیغات گوگل ادز
• اطلاعرسانی و ارائه کد تخفیف