موج جدید بن در Call of Duty

موج جدید بن در Call of Duty

Call of Duty برای مقابله با تقلب در بازی‌های Modern Warfare 3 و Warzone موج بن جدیدی را اجرا کرده است. کهدف آن ایجاد یک محیط بازی منصفانه‌تر است.
تیم ضد تقلب RICOCHET با پاکسازی رتبه‌های Rank بیش از 65,000 حساب کاربری متقلب را بن کرده است.
واکنش بازیکنان به این بن‌ها متفاوت بوده است. برخی بازیکنان به دلیل احتمال ایجاد اکانت جدید توسط متقلبان، نسبت به اثربخشی این اقدام شک و تردید دارند.

موج جدید بن در Call of Duty
موج جدید بن در Call of Duty هزاران چیتر را از MW3 و Warzone حذف کرد

در واکنش به افزایش چیت و انتقاد شدید بازیکنان، Call of Duty موج بزرگی از بن‌ها را شروع کرده. در نتیجه، هزاران متقلب از بازی‌های Modern Warfare 3 و Warzone حذف شده‌اند.

تقلب مدت‌هاست که در فرنچایز Call of Duty وجود داشته، اما با انتشار Modern Warfare 3 در Xbox Game Pass افزایش پیدا کرده. بازیکنانی که از نسخه PC بازی در Microsoft Store استفاده می‌کردند، به اشتباه با لوگوی Xbox نمایش داده می‌شدند و استفاده از چیت را پنهان می‌کردند. Call of Duty این مشکل را به نقص موقت در سیستم ضد تقلب RICOCHET نسبت داد و به‌روزرسانی‌ای برای بهبود تشخیص بین بازیکنان Xbox و PC منتشر کرد.

تیم ضد تقلب RICOCHET رتبه‌های بازی Ranked را در Warzone و Modern Warfare 3 پاکسازی کرده و بیش از 65,000 حساب کاربری متقلب را بن کرده است. توسعه‌دهندگان متعهد به حفظ محیط بازی منصفانه و نظارت بر همه حالت‌های بازی و اعمال جریمه علیه چیتر ها هستند.

واکنش بازیکنان

اگرچه اعلامیه درباره تشخیص و بن شدن متقلبان درون بازی Call of Duty مورد استقبال قرار گرفته است، واکنش بازیکنان متفاوت بوده است. برخی بازیکنان از این اقدام تقدیر کرده‌اند، در حالی که دیگران با شک و تردید به آن نسبت به آن واکنش نشان داده اند. و نسبت به تاثیر آن به خصوص در صورت ایجاد حساب‌های جدید توسط چیتر ها، شک دارند. برخی از روش فعلی انتقاد کرده و آن را با روش‌های قبلی در Warzone قبل از معرفی RICOCHET مقایسه کرده‌اند. آن‌ها خواستار ارتقاء سیستم ضد تقلب مشابه Vanguard در بازی Valorant هستند تا هکرها را به طور مؤثرتری از بین ببرد.

نتیجه گیری

در نهایت مشخص نیست چقدر طول خواهد کشید تا فرنچایز مشکلات تقلب را به طور کامل حل کند. البته بن کردن چیتر ها تنها اقدام اخیر نبوده است. Call of Duty اقداماتی علیه دو ارائه‌دهنده بزرگ چیت، یعنی Raging Nation و Stealthware، انجام داده است و این دو بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان نرم‌افزار تقلب برای این بازی به لطف Activision تعطیل شده‌اند.


مقالات دیگر الو سی ام اس را دنبال کنید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *