بازی های ویدئویی در تاریخ خود ریبوت های زیادی را به چشم دیده است
امروز میخواهیم با هم به بدترین های آنها نگاهی بیندازیم
معمولا شرکت های بازی سازی برای شکستن روند قدیمی گیم یا برای ارتباط گرفتن با بازیکنان جدید دست به ریبوت و دوباره سازی بازی های خود میزنند. یا بعضی از شرکت های بزرگ که سال ها کار جدیدی ارائه ندادند و به خاموشی فرو رفتند دست به ریبوت کردن بازی های خود میزنند.
درحالی که این ریبوت ها گاهی مواقع باعث جان دوباره گرفتن بازی ها میشوند ، گاهی هم از مسیر اصلی که نام بازی را به همراه خود دارد به قدری خارج میشوند که شاید حتا برای مخاطبان قدیمی نیز قابل شناسایی نباشد و در آخر هم ممکن است آن بازی را به نابودی کامل بکشاند.
امروز قرار است به ریبوت هایی در دنیای گیم بپردازیم که فراموش کردند چه چیزی بودند و در بی هویتی خود فراموش شدند.
2010-Medal Of Honor
فرانچایز Medal Of Honor امروزه دیگر جایی در بین طرفداران بازی های شوتر ندارد.
یکی از دلیل های مهم که طرفداران بازی های شوتر دیگر علاقه ای به Medal Of Honor ندارند موفقیت های بسیار زیاد Call of Duty است.
فرانچایز با اسم و رسم و پر طرفدار Medal Of Honor در ژانر شوتر اول شخص بود و همچنین در آن اوایل یکی از رقبای بزرگ Call of Duty شناخته میشد.
اما برعکس COD ، هر بار که نسخه جدیدی از Medal Of Honor عرضه میشد به سمت بدتری میرفت و بازیکنان کم تر به این بازی علاقه داشتند.
به همین علت EA تصمیم گرفت تا یک ریبوت از این سری بسازد تا شاید بتواند جان تازه ای به این سری ببخشد
ریبوت Medal Of Honor در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و طبق چیزی که طرفداران و منتقدان گفتند این بازی به کل هویت خود را از دست داده بود. در زمانی که Call of Duty و Battlefield در حال جولان دادن در بین بازی های ویدئو بودند ، Medal Of Honor بیشتر یک کپی بی هویت از این دوبازی بود.
این نسخه از Medal of Honor بیشتر مانند یک بازی شوتر اول شخص به شدت کلیشهای بود که لزوما هیچ تجربهی تازه و متفاوتی و جالبی نسبت به غول های این ژانر بازی ارائه نمیداد و به همین خاطر زیر سایهی آنها دوران خود را میگذراند.
2009-Bionic Commando

Bionic Commando یکی از ریبوت هایی است که باعث فراموش شدن کلی نامش در صنعت بازی شد زیرا به طور کلی تجربه جالب به بازیکن نمیداد.
اولین نسخه Bionic Commando در سال ۱۹۸۷ برای دستگاههای آرکید ساخته و عرضه شد.
این بازی اولین اثر پلتفورمر بود که استفاده از Grappling Hook را در گیم پلی خود استفاده کرد که آن را از عناوین مختلف آن دوره متمایز میکرد و انقدر توجه هارا به خود جلب کرد سال بعد کپکام آن را برای کنسول NES پورت کرد.
با اینکه Bionic Commando یکی از فرانچایز های بسیار معروف کپکام نیست اما همیشه طرفداران خود را داشته و به عنوان یکی از برترین تجربه های پلتفرمر زمان خود شناخته میشود.
اما در سال ۲۰۰۹ کپکام تصمیم گرفت از این سری یک ریبوت بسازد و جان تازه ای به این سری ببخشد.
در سال ۲۰۰۹ در حالی که Bionic Commando عرضه شد و تقریبا اثر بدی نبود اما نمیشد آن را به عنوان یک بازی عالی حساب کرد.
شما در این اثر در نقش Nathan Spencer بودید که سعی داشت در روند داستانی بازی دلیل مرگ همسرش را بفهمد.
بسیاری از بازیکنان درحالی که از گرافیک و گیم پلی اکشن و جذاب بازی راضی بودند اما از داستان آن را غیر جذاب و ناامید کننده خواندند و از آن انتقاد کردند.
2008-Turok

همیشه مجموعهای پر فراز نشیب و هیجان انگیز برای بازیکنان بود که نسخهی اولین آن به دلیل المانها و دنیای بسیار متمایز کننده و خاصش همیشه در ذهن گیمرها و مخاطبان آن باقیماند از آن به بعد با نسخه های مختلف روبهرو شدیم که دیگر نتوانست موفقیت و کیفیت نسخه اول را کسب کند.
در سال ۲۰۰۸ ریبوت آن باعث شد که یک بازی خوب دیگر نیز به سمت نابودی برود تا محو شود.
طراحی مراحل خلاقانه و گیمپلی جذاب و سرگرم کننده که جزو خصوصیات همیشگی Turok بودند در نسخه ریبوت به کلی ناپدید شدند.
مکانیزمهای تازه برای مخفی کاری که در این اثر معرفی شده بودند به هیچ عنوان برای قالب کلی بازی بهینه نشده و به درستی در ساختار گیمپلی بازی جای نگرفته بودند.
علاوه بر اینها دوربین و زاویه دید و مشکلات فراوان آن و لرزش بیش از حد باعث انتقاد بازیکنان شد.
همچنین این اثر از مشکلات زیاد گرافیکی باگ ها و گلیچ ها هم رنج میبرد و تجربه جالبی در مولتی پلیر به بازیکنان نمیداد.
با اینکه نسخه ریبوت این اثر توانست فروش خوبی داشته باشد اما تماماً از چشم بازیکنان و طرفداران خود افتاد در حدی که باعث شد نسخه دیگری از این بازی ساخته نشود.
2006-Sonic The Hedgehog

سونیک تا امروز بار ها تغییر ساختاری کرده و ایده های جدید آزمایش کرده است.
آخرین بین اینها The Murder of Sonic the Hedgehog بوده که یکی از بازی های جالب و خوب است فرانچایز است.
اما در تمام طول تاریخ این فرانچایز اینگونه نبوده.
عناوین اولیه این مجموعه مانند نسخه دوم حتا تا همین امروز هم یکی از بازی های سرگرم کننده است.
بعد از عرضه کردن نسخه های متفاوت و مختلف بلاخره سگا به این نتیجه رسید که زمان این است تا Sonic The Hedgehog را ریبوت کند.
در سال ۲۰۰۶ نه تنها ما شاهد عرضه شدن یکی از ضعیف ترین و بدترین عناوین از sonic بودیم بلکه شاهد یکی از بدترین ریبوت های تاریخ در ویدئوگیم بودیم. درحالی که قبل از عرضه این نسخه با حمایت طرفداران روبرو شد اما به محض رسیدن به کنسول ها ، انتقادات از سمت طرفداران به شدت سرازیر شد در حدی که یک سری از افراد از این سری نفرت پیدا کردند.
این بازی به شکل عجیبی تعداد زیادی باگ و گلیچ داشت ، دوربین غیر عادی و آزاردهنده که به شکل مستقیم گیمپلی را خراب کرده بود و همچنین داستان غیر معمول و عجیب بازی هم به کل این بازی را زیر سوال میبرد.
بهینهسازی این اثر خیلی ضعیف انجام شده بود به شکلی که بسیاری از بازیکنان و منتقدان از زمان طولانی لود شدن بازی انتقاد میکردند.
کنترلهای آن نیز به هیچ عنوان مورد قبول عموم واقع نشده و از طرف دیگر رابطه عاشقانه عجیب بین Sonic و Princess Elise بود که مورد انتقاد قرار داده شد.