تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد

هوش مصنوعی در صنعت مد دنیای امروز به عنوان یکی از فراگیر‌ترین تکنولوژی‌های‌ قرن شناخته شده و می‌تواند به شما در کار‌های بسیاری کمک کند.

یکی از صنایع بزرگی که از این فناوری استفاده می‌کند، صنعت مد و فشن است. هوش مصنوعی باعث افزایش فروش و درآمد زایی بهتر کسب و کار‌ها، بهبود روش‌های بازاریابی و تولید لباس‌های متناسب با سلیقه هر فرد می‌شود.

شما می‌توانید اندازه‌های خود را به AI بسپارید تا در سریع‌ترین زمان، چندین استایل مختلف بر اساس فرم بدن‌تان طراحی کرده و به شما ارائه دهد.

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن آنقدر جذاب شده که حتی پیش از پرو و خرید لباس، می‌توانید در مقابل یک صفحه نمایش بزرگ خودتان را با لباس‌های موجود در همان فروشگاه ببینید، چرخ بزنید، راه بروید و همه جوره لباس را امتحان کنید! 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش طراحی لباس و رسم الگو به اینجا ختم نمی‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت این فناوری عظیم از چه روش‌ها و داده‌هایی برای بهبود تجربه شما در زمان خرید لباس و ایجاد استایل‌های مختلف استفاده می‌کند.

مزایای هوش مصنوعی (AI) در صنعت مد چیست؟

در ادامه مزایایی که باعث شهرت هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن شده است را خواهیم گفت.

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد

پیش بینی روند مد 

یکی از قابلیت‌های مهم هوش مصنوعی این است که شما می‌توانید برای پیش بینی لباس‌هایی که در آینده مد می‌شوند از آن کمک بگیرید. این فناوری، نرخ فروش محصولات ماه‌های گذشته را از شما دریافت می‌کند و بر اساس هر فصل، استایل متفاوتی برای مشتری در نظر می‌گیرد.

نرخ فروش محصولات شامل داده‌های زیر است.

  1. رنگ لباس
  2. مدل لباس (مجلسی، رسمی، اسپرت، عروس و…)
  3. فصلی از سال که لباس برای آن دوخته شده
  4. منطقه‌ای که بیشترین میزان خرید از آن مدل را داشته
  5. طراحی لباس 
  6. مناسبت‌های ایران و جهان
  7. و…

به کمک داده‌های بالا، روند تولید لباس‌های کم فروش در بازار و هدر رفتن پارچه کاهش پیدا می‌کند. چرا که هوش مصنوعی با دقت بالای ۷۰ درصد می‌داند دنبال چه چیزی هستید!

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد

بالا رفتن سرعت طراحی لباس با هوش مصنوعی

نمونه دیگر تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن، کمک به طراحی لباس در برنامه‌های کامپیوتری است. امروزه طراحان لباس می‌توانند انواع و اقسام مدل‌های  مختلف لباس را با استفاده از هوش مصنوعی، در زمان کوتاهی طراحی کنند.

بالا رفتن سرعت و دقت دوخت لباس در تولیدی‌ها با استفاده از ربات هوش مصنوعی، مزیت دیگر AI است.

تاثیر هوش مصنوعی در افزایش خرید لباس

به زودی تمام صاحبین کسب و کار‌ از هوش مصنوعی برای طراحی لباس و ارائه پیشنهادات خاص به مشتری استفاده خواهند کرد. این بدین معنا نیست که سهم شما از بازار تولید لباس و اکسسوری‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند. اما تاثیرات مختلفی در پی دارد که به آن اشاره می‌کنیم.

  1. محصولاتی که کمتر فروش رفته را بیشتر از قبل به کاربر نشان می‌دهد.
  2. با پرسیدن سوالات مختلف نسبت به علاقه مشتری، بهترین لباس‌ها و استایل‌های مختلف را برای خرید پیشنهاد می‌کند.
  3. روند جستجوی کاربر در سایت را ثبت کرده و با توجه به صفحات محصولی که فرد وارد آن می‌شود، محصولات مرتبط که احتمال خرید بالایی توسط همان کاربر دارند را نمایش می‌دهد.

جذابیت ماجرا وقتی بیشتر می‌شود که بدانید صفحات دسته بندی محصول برای هر کاربر متفاوت و شخصی سازی شده اند!

  1. به رنج قیمت خریدهای شما توجه دارد و برای اینکه همیشه مشتری ثابت مجموعه را حفظ کند، محصولات موجود در همان بازه قیمتی را توصیه می‌کند.

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد

چالش‌های هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن چیست؟

  1. هوش مصنوعی به صورت فیزیکی در فروشگاه‌های ایران وجود ندارد؛ اما افراد زیادی در بستر آنلاین از AI استفاده می‌کنند.
  2. این فناوری شامل تمام اطلاعات بارگزاری شده توسط کاربران دیگر در فضای مجازی است و به همین دلیل، امکان نوآوری و تولید طرح‌های خاص را ندارد.
  3. معمولا طراحی‌ نهایی لباس‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، الهام گرفته از طرح‌های دیگر هستند و اصالت ندارند.
  4. سایت‌ها و ابزار هوش مصنوعی مفید در طراحی لباس
  5. مجموعه‌ای کامل از وبسایت‌های رایگان در حوزه طراحی لباس که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند را در ادامه مشاهده می‌کنید.
  6. Chat.tgbot
  7. Freechatgpt
  8. Chatgpt.ddiu
  9. Aitoolgpt
  10. chatsverse
  11. desk
  12. scyu
  13. chat.forchange
  14. chat.zecoba
  15. toolbox.codefuture

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت مد
به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

k929

k929

k929

k929

k929

yuklink

k929 เว็บตรง เกม

Categories