برای جذب مشتری باید معیارها و فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:
مخاطب تبلیغ شما کیست؟
قبل از اجرای تبلیغات فروشگاهتان، دربارهٔ مخاطب هدف تبلیغات فکر کنید. آیا مخاطبهای شما بانوان هستند؟ در چه پلتفرمی بیشتر حضور دارند؟ از کجا خرید میکنند؟ برای مثال، اگر مخاطب شما در اینستاگرام حضور فعالی دارد، به تبلیغات بازدیدی یا اینفلوئنسری در این پلتفرم نیاز دارید.
از رسانههای مختلف غافل نشوید
تبلیغات سایت فروشگاه اینترنتی شامل مجموعهای از فعالیتها در رسانههای گوناگون است. خودتان را به یک روش محدود نکنید و روشهای تبلیغاتی مختلف را امتحان کرده و نتیجه را تجزیه وتحلیل کنید. برای مشتریهای قدیمی پیامک تبلیغاتی بفرستید و مشتریهای جدید را از طریق تبلیغ در شبکههای اجتماعی و تبلیغات بنری جذب کنید. ببینید چه روشی نتیجهٔ بهتری برای شما دارد.
تبلیغات را در زمان مناسبی اجرا کنید
گاهی وقتها، صاحبان کسب وکار کمپین تبلیغاتی را در زمان نامناسبی اجرا میکنند و شکست میخورند. مثلا جمعهها برای ارسال پیامک تبلیغاتی مناسب نیست. جشنها و مناسبتهای همگانی مثل شب عید، روز مادر، شب یلدا، ولنتاین و مناسبتهایی که به کسبوکار و محصول شما مرتبط هستند، میتوانند زمان خوبی برای تبلیغ باشند.
بودجه تبلیغات را تعیین کنید
اگر کسبوکار کوچکی هستید و به تازگی، فروشگاه اینترنتی خودتان را راهاندازی کردهاید، با روشهای تبلیغاتی کمهزینه مثل ارسال پیامک تبلیغاتی شروع کنید. پیامک تبلیغاتی یک روش بهصرفه برای حفظ مشتریهای قدیمی و جذب مشتری جدید است. برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی با اینفلوئنسرها همکاری کنید.
نکاتی برای جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی
برای حفظ و جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی باید مجموعهای از نکات عمومی را رعایت کنید. با اجرای این نکات، مشتریان خودتان را راضی نگه میدارید و کسبوکارتان را توسعه میدهید:
مسیر خرید را برای مشتری طراحی کنید
مشتری با روشهای مختلفی مثل تبلیغات در گوگل و ارسال پیامک وارد سایت میشوند و محصولات را میبینند. اگر مسیر جستوجوی مشتریها در سایت راحت باشد و کاربرها به راحتی بتوانند محصولات گوناگون را ببینند و مقایسه کنند، آنگاه، احتمالا سرککشیدن مشتری در سایت به خرید منجر میشود.
ویژگی منحصربهفرد محصولات را معرفی کنید
سایت، تبلیغات و محصولات شما باید منحصربهفرد باشند. چه چیزی محصولات شما را از محصولهای مشابه متمایز میکند؟ آیا سایت شما مسیر خرید آسانتری دارد؟ در زمینهٔ تحویل کالا چه خدماتی ارائه میدهید؟ این ویژگیها و جزئیات، فروشگاه شما را متمایز میکند.
در سریعترین زمان ممکن پاسخ مشتری را بدهید
وقتی مشتری دربارهٔ محصول و نیازش از شما سؤال میپرسد، سعی کنید در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهید. اگر در ساعتهای مشخصی آنلاین نیستید، از چتباتها، پاسخهای خودکار اینستاگرام و واتساپ استفاده کنید.
زمان تحویل کالا را مشخص کنید
مشتری دوست دارد زمان تحویل محصولشان را بداند؛ پس بعد از ثبت کالا، کد پیگیری ارسال محصول را از طریق پیامک برای آنها بفرستید. با ارسال زمان دقیق تحویل کالا، پیش مشتری عزیز میشوید.