آموزش ریدایرکت در الو سی ام اس

آموزش ریدایرکت http به https در هاست سی پنل برای وب‌سایت‌

خرید گواهی SSL امروزه یک ضرورت برای همه وب‌سایت‌ ها تبدیل شده است. به همین دلیل، تقریباً تمام وب‌سایت‌ ها از این گواهی‌ها بهره می‌برند. یکی از سوالات شائبه کاربران این است که چگونه وقتی گواهی SSL برای وب‌سایت‌ نصب شده، ترافیک از نسخه HTTP به HTTPS هدایت کنیم؟ در برخی موارد، عکس این حالت (یعنی ریدایرکت از HTTPS به HTTP) هم ممکن است نیاز باشد.

تأثیر ریدایرکت HTTP به HTTPS در سئو و امنیت وب‌سایت‌:

تقریباً همیشه توصیه می‌شود که از HTTP به HTTPS ریدایرکت کنید. این اقدام سبب بهبود امنیت وب‌سایت شما می‌شود. زیرا این پروتکل اطلاعات را بین مرورگر کاربر و سرور وب‌سایت‌ به صورت رمزگذاری شده منتقل می‌کند. این امر اهمیت بسیاری در مواردی مانند فروشگاه‌های آنلاین دارد، زیرا افزایش اعتماد کاربران به انجام معاملات آنلاین منجر می‌شود. همچنین، موتورهای جستجو مانند گوگل از وب‌سایت‌ های با پروتکل HTTPS به عنوان یک سیگنال مثبت برای سئو استفاده می‌کنند.

زمانی که نیاز به ریدایرکت HTTP به HTTPS دارید:

به طور کلی، در اکثر موارد نیاز به تغییر مسیر از HTTPS به HTTP وجود ندارد. واژه‌نامه می‌گوید که همیشه باید مطمئن شوید صفحه مقصد از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند. بسیار کم پیش می‌آید که نیاز به ریدایرکت از HTTP وجود داشته باشد. بنابراین، اغلب موراد مشاهده شده از HTTP به HTTPS است. به عبارت دیگر، شما باید ترافیک وب‌سایت‌ خود را به پروتکل امن HTTPS هدایت کنید و از این امکان استفاده کنید تا کاربران اطلاعات خود را به صورت امن دریافت کنند.

برای اینکه کاربران را از پروتکل لایه امن (نسخه https) به نسخه عادی یا http هدایت کنید، می توانید از فایل htaccess. که روی همه سیستم‌های مدیریت محتوا وجود دارد، استفاده کنید. ریدایرکت https به http در این روش از طریق ایجاد تغییراتی در کد این فایل امکان پذیر است. در ادامه مراحل انجام این کار را توضیح می دهیم:

لاگین به سی پنل: ابتدا به سی پنل وارد شوید.

آموزش ریدایرکت در الو سی ام اس

وارد شدن به بخش مدیریت فایل‌ها: روی آیکون File Manager کلیک کنید.

آموزش ریدایرکت در الو سی ام اس

وارد شدن به Public_html: از بین فایل‌های نمایش داده شده روی پوشه Public_html کلیک کنید.

آموزش ریدایرکت در الو سی ام اس

پیدا کردن فایل htaccess. : در این قسمت در بین فایل‌های نمایش داده شده، فایل htaccess. را پیدا کنید. ممکن است این فایل به دلیل قابلیت‌های حفاظتی، مخفی شده باشد. در این صورت لازم است از قسمت بالای صفحه روی گزینه setting کلیک کنید و گزینه Show Hidden Files را فعال کنید و گزینه save را برای ذخیره کردن تنظیمات انتخاب کنید تا فایل‌های مخفی نمایش داده شوند. سپس دوباره به Public_html برگردید و فایل موردنظر را پیدا کنید.

آموزش ریدایرکت در الو سی ام اس

اضافه کردن کد به فایل htaccess. : فایل htaccess. را انتخاب و روی آن کلیک راست کنید. سپس گزینه Edit را برای ویرایش فایل انتخاب کنید.

آموزش ریدایرکت در الو سی ام اس

کد زیر را در سطر اول فایل قرار دهید.

# Redirect HTTPS to HTTP

RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https

RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

این کد کار ریدایرکت https به http را انجام می‌دهد. به این ترتیب زمانی که کاربر به نسخه دارای گواهی SSL (یعنی نسخه https) وارد شد، به طور خودکار به نسخه عادی (http) هدایت می شود.

در آخر:

در این مقاله توضیح داده شد که چگونه می‌توانید ریدایرکت و بالعکس را در هاست سی پنل برای وب‌سایت‌ خود انجام دهید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانید از بخش نظرات این مقاله الو سی ام اس استفاده کنید تا ما به شما در کمک کنیم.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *