کانال‌های موثر برای بازاریابی در ایران کدام هستند؟

“یکی از مراحل ابتدایی در آغاز یک استراتژی بازاریابی، انتخاب مناسب کانال‌های بازاریابی است. ابتدا بیشترین تعداد کانال‌های ممکن را شناسایی کرده و سپس با توجه به شناخت دقیق از جامعه مخاطبان، مشتریان، منابع مالی، زمان و شرایط موجود، بهترین انتخاب‌ها را انجام دهید.”

کانال بازاریابی چیست؟

«کانال بازاریابی» به زبان ساده یعنی هر مکان یا راهی که شما برای جلب مشتریان به کسب و کارتان استفاده می‌کنید. می‌تواند هر نوع مکان یا رسانه‌ای باشد که بخواهید به دیگران پیام برسانید و آنها را به محصول یا خدمات شما جذب کنید.

به عنوان مثال، یک غرفه در نمایشگاه بین‌المللی، تبلیغات در فضاهای عمومی شهری، یا حتی وب‌سایت شما همگی مثال‌هایی از کانال‌های بازاریابی هستند.

دو نوع اصلی کانال بازاریابی وجود دارد:

  1. پولی: وقتی هزینه‌ای را برای نمایش برندتان به مخاطبان پرداخت می‌کنید، مثل پرداخت هزینه برای اجاره غرفه در نمایشگاه.
  2. ارگانیک یا طبیعی: وقتی از تولید محتوا یا روش‌هایی مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب بدون پرداخت هزینه خاص استفاده می‌کنید، مثل مدیریت صفحه اینستاگرامتان.
کانال‌های موثر برای بازاریابی در ایران کدام هستند؟ در الو سی ام اس

کانال‌های بازاریابی چیستند؟


انتخاب کانال‌های بازاریابی برای کسب و کارتان، اساساً استراتژی بازاریابی شما را تشکیل می‌دهد. استراتژی بازاریابی عمیق و دقیق‌تر، می‌تواند به موفقیت بیشتر کمک کند. حالا بیایید نگاهی به لیستی از کانال‌های بازاریابی بیندازیم.

1_ وب‌سایت


در دنیای امروزی که «بازاریابی دیجیتال» به عنوان روشی حیاتی برای بازاریابی شناخته می‌شود. وب‌سایت به عنوان یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی برای هر کسب و کار محسوب می‌شود. متأسفانه، برخی صاحبان کسب و کار، به جای سرمایه‌گذاری در وب‌سایت، به اجتماعاتی مانند اینستاگرام تمایل دارند.

با این حال، حتی بزرگان بازاریابی مثل جو پولیتزی هم صراحتاً بیان کرده‌اند . که رسانه اصلی شما باید وب‌سایتتان باشد . نه یک رسانه که کنترل کامل آن را ندارید. به دلیل مشکلات فنی ممکن است اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر شما مسدود شوند . و تمام زمان و هزینه‌های شما برای این کانال‌ها از بین بروند. اهمیت وجود وب‌سایت شخصی شما در چنین شرایطی بیشتر مشخص می‌شود.

2_ سئو (SEO)


سئو یکی از کانال‌های بازاریابی و جزو روش‌های بازاریابی درونی یا همان «بازاریابی جاذبه‌ای» است. بازاریابی درونی به شما کمک می‌کند تا برند یا محصول خود را هنگامی که مخاطب به آن نیاز دارد به نمایش بگذارید، نه هنگامی که مخاطب در حال گذر از محتواهاست.

3_ بازاریابی ایمیلی (حتی در ایران)


احتمالاً وقتی از بازاریابی ایمیل صحبت می‌شود . بسیاری فکر می‌کنند که این کانال بازاریابی تنها برای کسب و کارهای آمریکایی و اروپایی مناسب است. البته جالب است بدانید که در حال حاضر در ایران، کسب و کارهای بزرگی وجود دارند که “ایمیل مارکتینگ” را دومین یا سومین کانال مهم و پردرآمد خود می‌شمارند!

4_ ارسال مستقیم محصول یا کاتالوگ!


این روش جالبی است که تا به حال به عنوان یک کانال بازاریابی در نظر گرفته نشده بود. در این روش، محصول یا کاتالوگ محصول‌تان را مستقیماً به دیگران ارسال می‌کنید . اگر قصد ارسال محصول را دارید، بهتر است آن را به افرادی بفرستید که در دنیای مجازی حضور دارند و پس از دریافت، حداقل یک پست یا داستان راجب به آن منتشر کنند و شما را معرفی کنند.

5_ تبلیغات گوگل


“تبلیغات گوگل” به عنوان یکی از کانال‌های بازاریابی، روشی است که با پرداخت هزینه به گوگل، می‌توانید صفحات خاصی از وب‌سایت خود را بر روی کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه اول نتایج گوگل برده . و به دیدار مخاطبانتان بیاورید. به طور مثال، اگر هنوز نتوانسته‌اید با استراتژی‌های سئو رتبه‌بندی مناسبی برای کلمات خاصی کسب کنید.

می‌توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید و صفحه وب‌سایت خود را بر روی صفحه اول نتایج گوگل نشان دهید. این روش به ازای هر کلیک از کاربران، هزینه‌ای را به گوگل پرداخت می‌کند.

کانال‌های موثر برای بازاریابی در ایران کدام هستند؟ در الو سی ام اس
6_ بازاریابی اینستاگرام


در حال حاضر برای اکثر کسب و کارهای ایرانی، اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها و کانال‌های بازاریابی محسوب می‌شود. این شبکه اجتماعی اصول و استراتژی‌های خاص خود را دارد و اینکه فقط به عنوان یک کاتالوگ محصول به آن نگاه نشود.

7_ بازاریابی پیامکی


با گذشت زمان و افزایش استفاده کسب و کارهای ایرانی از بازاریابی پیامکی، این روش نسبت به گذشته کمی از توانایی خود از دست داده است. با این حال، اگر اصول و تکنیک‌های آن را رعایت کنید. هنوز می‌تواند به خوبی عمل کرده و بازخورد مثبتی را ایجاد کند. از دیگر نمونه‌ها می‌توان به استفاده از اسنپ و دیجی کالا به عنوان نمونه‌های مؤثری از این روش اشاره کرد.

8_ بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد بازاریابی رویداد در گذشته در ایران مورد استفاده بود . و پس از شیوع کرونا و توجه به رویدادهای آنلاین، بیشتر توجه‌ها را به خود جلب کرد. در این روش، شما یک رویداد آنلاین یا آفلاین برگزار می‌کنید تا با مخاطبان، محصولات و برندتان را معرفی کنید. این مزایا می‌تواند شامل یادگیری مطالب جدید، برقراری ارتباط، ارائه تخفیف‌ها و تخفیف‌های ویژه و یا حتی سرگرمی باشد.

9_ بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی در این روش، کسب و کارها با یکدیگر همکاری کرده و محصولات و خدمات خود را به همراه هم معرفی می‌کنند. این مشارکت‌ها و همکاری‌ها می‌تواند شامل معرفی یک شرکت به صورت معتبر توسط یک فرد مشهور یا متخصص در حوزه مرتبط، ارائه تخفیف‌های ویژه به مشتریان اشتراکی و… باشد. این نوع همکاری‌ها و توافقات بین طرفین متناسب با محتوا و هدف اصلی هر کسب و کار متفاوت است.

10_ بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی این روش از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اشتراک‌گذاری محتوا در این شبکه‌ها تاثیر می‌گذارد. در این نوع بازاریابی، کاربران برند یا محصول را به دیگران معرفی می‌کنند. به عنوان مثال، در این روش، برندها می‌توانند به کاربران امتیاز یا تخفیف‌های ویژه اعطا کنند . تا آن‌ها را برای معرفی بیشتر به دیگران تشویق کنند.

کانال‌های موثر برای بازاریابی در ایران کدام هستند؟ در الو سی ام اس

کلام آخر :

در بازاریابی، مجموعه‌ای از کانال‌ها برای جذب مشتری و تبلیغ کسب و کار استفاده می‌شود. این کانال‌ها شامل وب‌سایت، سئو، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات گوگل، اینستاگرام، بازاریابی پیامکی، بازاریابی رویداد، بازاریابی مشارکتی و بازاریابی ارجاعی می‌شوند. انتخاب مناسب و استفاده هوشمندانه از این کانال‌ها، به کسب و کار کمک می‌کند تا بازاریابی‌های موفقی داشته و مخاطبان مورد نظر را به خود جذب کند.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

k929

k929

k929

k929

k929

yuklink

k929 เว็บตรง เกม

Categories